Госпожицата влезе в час. Щом децата я видяха, те замлъкнаха. Тя ги погледна предизвикателно.
-Е... - Започна, тя. - От днес - нататък, ще изучаваме аритмантиката... при мен. Имам само едно правило - слушайте ме и изпълнявайте!!
След, като изрече това, всички деца замлъкнаха.
- Значи... се разбрахме!! сега ще ви прочета един документ за аритмантиката... това, ще ви е въведението... другият път, ще ви изпитвам,... ,на, него... ясно?!?
Всички мълчаха.
- Въпроси? - Попита, хладнокръвно учителката.
В това време се обади едно закръглено, разплакало се момче.
- Да, ти... какво има?
-Нали няма да нинаправите нищо... - Каза, тоя и се разплака, още, повече.
-Ох!! Аз искам просто да Ви, накарам да ме слушате, моля не си мислите, че ще Ви направя нещо!! Хайде, сега слушайте!! - Каза, госпожицата и леко убидена, се върна до катедрата си и зачете.
-Такам... ето... документа:
Характеристика на предмета и допълнителни материали – за този предмет не се знае много. Учениците се занимават с числа и диаграми. Предметът започва да се изучава в трети курс.
История и значене – вероятно е подобна на аритметиката – дял от математиката, който се занимава с числата, изразени в цифри, и действията с тях (думата аритметика идва от старогръцки и означава именно наука за числата). Думата аритмантика може да бъде и съставна от аритметика и семантика (наука за значението на имената) и да е “наука” за значението на числата.
- Да допълня... - Каза, госпожицата, след като свърши. - Изучава се от трети кирс, но сега ще го учим от първи!! Разбарно?
-Да!! - Казаха, в хор, децата, в класа.
-Добре, тогава довиждане, до следващи час.